.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت مدرسه تخصصی اوتیسم مطالبه ۱۴۱ دانش آموز مازندرانی
۱۴۱ دانش آموز مازندرانی دارای اختلالات اوتیسم خواستار راه اندازی مرکز جامع و تخصصی این بیماری در مازندران هستند

 

   

 

به گزارش شمال نیوز ،  سید سروش ساداتی جمالی رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: مدرسه تخصصی اوتیسم با ۲۸ دانش آموز و پنج کلاس در مرکز استان فعال است، اما مرکز اوتیسم پیشرفته در چند نقطه دیگر استان باید راه اندازی شود.

او افزود: فرد خیری در تنکابن تمایل به ساخت مرکز تخصصی اوتیسم در این شهرستان دارد که هماهنگی هاس لازم انجام و چند قطعه زمین نیز شناسایی شد که پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه، راه اندازی مرکز جامع و تخصصی اوتیسم به کار درمانی متخصص نیاز دارد، ادامه داد:سازمان بهزیستی در خصوص توانبخشی و اداره کل نوسازی مدارس برای ساخت مدارس برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه باید به آموزش و پرورش کمک کنند

ساداتی جمالی گفت: برای اساس دستورالعمل ثبت نام که وزارت آموزش و پرورش صادر کرده است سه تا ۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در هر پایه درسی می‌توانند در یک کلاس حضور داشته باشند که مازندران در این خصوص با کمبود فضای فیزیکی مواجه است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: تشخیص طیف‌های مختلف اوتیسم کار بسیار دشواری است و گاهی اوقات دانش آموزان با شک و تردید در طیف اوتیسم قرار می‌گیرند که این امر نیز به حضور کاردرمان‌های باتجربه و کمک دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی دارد

ساداتی جمالی افزود: ۲۶۲۹ دانش آموز مازندرانی که دچار معلولیت بینایی، شنوایی، ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولی و اوتیسم هستند در ۵۵ مدرسه دولتی مشغول تحصیل هستند.

او گفت: ۹۱۹۴ نفر هم به صورت تلفیقی در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند که به صورت غیر مستقیم خدمات حمایتی و توان بخشی دریافت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران ادامه داد: ۲۵ مرکز درمان اختلال یادگیری دولتی و ۲۱ مرکز غیر دولتی در مازندران فعال است که تا پایان امسال پنج مرکز دیگر نیز راه اندازی می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.